نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال
سرخط خبرها

چرا سلمانی به تیم ملی بسکتبال دعوت نمی‌شود؟ |بازگشت واحدی با رفتن طباطبایی!

  • کد خبر: ۹۷۸۹۱
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
چرا سلمانی به تیم ملی بسکتبال دعوت نمی‌شود؟ |بازگشت واحدی با رفتن طباطبایی!
حضور بازیکنان جوان در اردوی تیم ملی بسکتبال اتفاق خوبی است اما چرایی عدم دعوت از عماد سلمانی هم سوالی است که سرمربی باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

سعیده فتحی/شهرآرانیوز، سرمربی تیم ملی بسکتبال ۲۵ بازیکن را به اردو فراخواند تا برای رقابت با تیم‌های قزاقستان و سوریه در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ آماده شوند.
امیرحسین آذری، متین آقاجان پور، جلال آقامیری، محمد جمشیدی، حامد حدادی، محمد حسن زاده، نوید خواجه زاده، سعید داورپناه، احسان دلیرزهان، امیرحسین رضایی فر، نوید رضایی فر، کیوان ریاعی، آرمان زنگنه، بهشاد عرب زاده، اصغر کاردوست، ارسلان کاظمی، مهدی کامرانی، سجاد مشایخی، حسین مکاری‌ها، سالار منجی، میثم میرزایی، محمدسینا واحدی، امیرحسین یازرلو، بهنام یخچالی و محمد یوسف وند بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.
در این لیست شیمیدر قم با ۵ بازیکن بیشترین سهم را دارد و پس از آن مهرام، شهرداری گرگان، کاله و ذوب آهن هر کدام با ۳ بازیکن در این لیست قرار گرفته اند.
دعوت از بازیکنان جوان هم نوید آینده‌ای خوب را می‌دهد، بازیکنانی که با کسب تجربه به حتم می‌توانند در روز‌های نه چندان دور به کمک تیم ملی آمده و این بار سنگین را از روی دوش بازیکنان پا به سن گذاشته بردارند.
سینا واحدی نیز با رفتن رامین احمدی طباطبایی و خواهرزاده اش دوباره به اردوی تیم ملی بازگشته است. از قرار معلوم تنبیه او تمام شده، اما باید دید در لیست نهایی هاشمی جایی برای این بازیکن المپیکی پیدا خواهد شد یا همچنان از بازی‌های ملی دور خواهد ماند.
جای خالی عماد سلمانی هم در لیست به چشم می‌آید، بازیکنی که امتیاز آورترین در مرحله مقدماتی لیگ برتر بود و در گروه ب در میان تمام بازیکنان خوش درخشید و توانست در صدر آن قرار بگیرد. عماد سال هاست برای حضور در تیم ملی می‌جنگد و هرآنچه که در توان داشته رو کرده است. او به حق این فصل در کنار سپاهان خوش درخشید و در اکثر بازی‌ها هم امتیازآورترین بازیکن میدان لقب گرفت، اما در میان لیست ۲۵ نفره مصطفی هاشمی جایی نداشت!‌ ای کاش او هم به اردوی تیم ملی دعوت شد تا همچنان انگیزه برای درخشیدن داشته باشد. عماد از بازیکنانی همچون سعید داورپناه، نوید رضایی فر و نوید خواجه زاده بیشتر امتیاز کسب کرده و در حمله عملکرد بهتری داشته است و حقش بود که به او هم فرصت داده شود تا در اردوی تیم ملی در کنار این بازیکنان توانایی‌های خود را نشان دهد. اما حیف که آقای سرمربی تلاش‌های این بازیکن را در لیگ برتر نادیده گرفت و از کنار او راحت گذشت!
تکلیف دو لژیونر بسکتبال کشورمان هم هنوز مشخص نیست. حامد حدادی که درگیر مسابقات لیگ چین است و اگر به ایران بیاید در زمان برگشت و گذراندن دوران قرنطینه به مشکل خواهد خورد و بسیاری از رقابت‌های سیچوان را از دست خواهد داد برای همین هم بعید به نظر می‌رسد به اردوی تیم ملی اضافه شود.
بهنام یخچالی هم که این روز‌ها در آلمان به سر می‌برد و درگیر کرونا شده است، مشخص نیست بتواند به تیم اضافه شود البته مسعود عماری سرپرست تیم ملی گفته: «یخچالی فعلا در قرنطینه است، اما با او هماهنگی کردیم به ایران بیاید. پیش‌بینی ما این است ۲۸ بهمن در اردو و یک هفته‌ای در کنار بازیکنان باشد. ما در این زمان برای او بلیت هماهنگ کرده بودیم، اما اکنون با این مشکل ایجاد شده است. منتظر هستیم در ابتدا شرایط خروجش از قرنطینه مشخص شود، اگر شرایط تا آن زمان برای وی مشخص شد به ایران می‌آید در غیر اینصورت در زمان دیگری شرایط را برای بازگشت او به ایران میسر خواهیم کرد.»
بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال کشورمان در بازی رفت پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ روز پنج‌شنبه ۵ اسفند ماه در تهران به مصاف تیم قزاقستان و روز یکشنبه ۸ اسفند ماه به مصاف تیم سوریه خواهد رفت و امیدواریم که با دست پر این رقابت‌ها را ترک کند. ترکیبی از بازیکنان جوان و آینده دار در کنار باتجربه‌ها به حتم می‌تواند اتفاقی خوش را برای بسکتبال ایران رقم بزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->